:sweden: Snygg! Hur ska du lära dig språket? Jag har bara börjat lära islenska också och vill vet vad skulle vara bästa sättet att göra det. Jag ögnade en bok "Colloquial Icelandic" men jag tycker det hade dåliga strukturen. Det var inte klar vad man ska lära när index var bara teman av diskussioner i olika situationer.
Islands universitet har en kurs på nätet. Man måste registera sig men det är gratis. Jag har inte testat den här saijten men jag tror det skulle vara bra när universitetet tillverkade den.
:uk: What's the best way to learn Icelandic? At first glance "Colloquial Icelandic" seemed to have too vague structure. The University of Iceland has an online course which seems promising, but I haven't tried it yet.
:sweden: åh hej, det är ett snyggt handlaget för att särskilja språken. jag tycker att jag ska stjäla och använda det också
alltså, gällande hur man kan bäst lära sig
isländska (skenbar är det den riktiga stavningen, men det ser så klantigt ut!), jag har börjat nyss med universitets kursen. hittills har det varit bestämt användbar. inte så bra som, jag vet inte, babbel eller duolingo eller nåt liknande, men bättre än allt annars.
:iceland: (åh skit, det här ska vara roligt...) ó, það er gott handaband til að greina tungumálin! ég held að ég stela og nota það líka
svo, um hvernig er best að læra íslensku, ég hef byrjaði með námskeiði háskólins. svo langt það hefur verið sérlega gagnlegt. ekki eins góð og babbel eða duolingo eða eitthvað svipað, en það er betra en nokkuð annað.
:uk: oh hey, that's a cute way to separate the languages. i think i'm going to steal that and use it myself! so anyway, regarding the best way to learn icelandic, i've started to use university of iceland's course. so far it's definitely been useful. not as good as, i dunno, babbel or duolingo or something like that, but since nobody else has it, it's much better than anything else available.