:sweden: Det låter jättetrevligt. Om jag är ledigt jag kan försöker att vara med, men faktiskt är min problem at skriva på svenska. Det är varför jag ska ta det här meddelande på svenska, så att jag har möjligheten att ova lite. Ofta när jag skriva någonting på svenska jag ge det till en svensktalande vän så att dom kan rätta mig, men tyvärr finns ingen nordiskt kompis med mig just nu (jag är på besök hus mina föräldrar, och dom can bara engelska och franska) så kanske allt att jag skriva är lite konstigt. Ursäkta mig.
En problem jag har är att många svenskar vill inte rättar mina svenska. Jag tror att dom känna det är lite pinsamt att göra det, men för min del, jag undrar hur jag ska lära mig själv bättre svenska utan detta stöd. Iaf är det mycket mer lätt för alla att ser hur mycket jag göra fel när jag skriva. Jag föredra att prata pga det är inte lika ofta att man märker att jag ha gjorde fel, och även om man höra någonting fel det är det bara vind i luften.
Jag bör i Stockholm, men jag är ofta ganska upptagen på vardagar, även på kvällstid (jag har tränning oftast på måndag och önsdag, men det kan också vara på fredag) . Jag undrar om det funkar bättre på helgdagar (eller veckoslut put Finlandssvenska) speciellt om det är folk som vill deltar men bo utanför europa.
Edit - Åh, men nu ser jag att det funkar inte för Ruth, glömma denna helgdagar idé.