Author Topic: Nederlands (Dutch)  (Read 5763 times)

snotra

  • Safe-Zone Citizen
  • **
  • Posts: 107
Re: Nederlands
« Reply #15 on: May 20, 2015, 03:38:03 AM »
Wow. Ik heb moeite met overschakelen naar Nederlands. XD
Noord-Holland is binnen de kortste keren uitgestorven. Het is al genoemd, maar als een heen en weer reizende trein gebruiker kan ik me zo goed voorstellen hoe het virus zich razendsnel verspreidt: Teveel grote steden met forenzen die vanuit bijvoorbeeld Utrecht of Den Haag de Plaag (Epidemie kan ook) meenemen naar de randstad en de dorpen als zij terug naar huis gaan. Overstroming is niet onze grootste zorg denk ik, omdat de duinen door het helmgras het wel een tijdje uithouden, verwacht ik. Trouwens, krijgen andere Nederlanders hier ook de kriebels van de bergen en wouden in Stand Still Stay Silent? Zo ongerept. :3
Ik snap je punt met de bergen. Hier in Groningen is het zo plat dat ik wel eens heb meegemaakt dat toen ik een hellende straat af fietste, dat toen mijn oren plopten. De overstroming door dijkdoorbraken is niet zozeer het probleem, als wel het ophepen van boezemwater binnendijks. Nederland blijft grotendeels alleen droog bij de gratie van diens afwateringscapaciteiti.Na een week vermoed ik dat er echt niemand meer is om de spilsluizen van bijvoorbeeld het IJsselmeer te bedienen, laat staan de benodigde electriciteit voor handen is. Al dat water hoopt zich op en verandert 60% va het land in een moeras. Een jaartje of 10 jaarna vermoed ik dat de dijken het echt niet meer houden op de zwakkere plekken en dan begint eigenlijk de schepping van een nieuw Nederland.
Languages: :netherlands: :uk:
I should know these, but rusty: :germany: :france: :italy:
Butchering at every try, but still bragging about it: Middle English (sort of)
To be added some time in the future when time and money can facilitate them: :vaticancity: :denmark: :norway: :iceland: :sweden: :finland:

snotra

  • Safe-Zone Citizen
  • **
  • Posts: 107
Re: Nederlands
« Reply #16 on: August 02, 2015, 04:43:47 AM »
Deze zomer ben ik veel gaan fietsen in Friesland. Hoewel zij het niet beter zullen uithouden dan de rest van Nederland is de waterhuishouding wezenlijk anders, met meer waterwegen om neerslag en dergelijke mee op te vangen. Daarnaast zijn daar ook grote aantallen terpen te vinden. Het geeft ze in het Jaar Nul misschien een paar extra dagen.
Een andere factor is dat de provincie door de vele waterwegen veel meer mensen heeft die een basiskennis hebben van scheepvaart. Wellicht kan dat helpen na de eerste grote klappen van de Plaag.

Een andere vraag voor dit gebied is hoe het het Fries zal vergaan.
Languages: :netherlands: :uk:
I should know these, but rusty: :germany: :france: :italy:
Butchering at every try, but still bragging about it: Middle English (sort of)
To be added some time in the future when time and money can facilitate them: :vaticancity: :denmark: :norway: :iceland: :sweden: :finland:

Lonkelo

  • Super-Newbie
  • Posts: 6
Re: Nederlands
« Reply #17 on: September 03, 2015, 04:29:27 AM »
Hoi allemaal! Ik meng me even vrolijk in deze discussie :D
In ieder geval, het lijkt me dat de waddeneilanden en Zeeland de meeste kans hebben om de boel enigszins te overleven al zouden ze qua grondstoffen een probleem hebben aangezien er volgens mij vrijwel geen bos meer is om te kappen in die regio's. Wat het Fries betreft, lijkt het me zeker mogelijk dat op bepaalde eilanden het Fries zou overleven in plaats van het Nederlands, al is het natuurlijk afhankelijk van het aantal niet-Friese vluchtelingen.
Verder bedacht ik me dat Nederland in z'n laatste dagen misschien de waterlinie nog een keer zou doorsteken om te proberen de boel te isoleren/stoppen. Dit zou natuurlijk vergeefs zijn, maar qua fluff lijkt het me wel gaaf en enigszins plausibel :P
Als de afsluitdijk doorbrak zou Urk in ieder geval ook weer een eiland worden temidden van de woeste Zuiderzee.

snotra

  • Safe-Zone Citizen
  • **
  • Posts: 107
Re: Nederlands
« Reply #18 on: September 04, 2015, 05:03:10 AM »
Hebben de waddeneilanden en Zeeland daarvoor niet een veel te goede infrastructuur en te hoge bevolkingsdichtheid om afgesloten te worden? Boten van en naar de eilanden gaan bijna om het uur en hebben een capaciteit van honderden personen.
Languages: :netherlands: :uk:
I should know these, but rusty: :germany: :france: :italy:
Butchering at every try, but still bragging about it: Middle English (sort of)
To be added some time in the future when time and money can facilitate them: :vaticancity: :denmark: :norway: :iceland: :sweden: :finland:

Lonkelo

  • Super-Newbie
  • Posts: 6
Re: Nederlands
« Reply #19 on: September 04, 2015, 05:41:26 AM »
Ik heb het even gegoogled: Schiermonnikoog heeft 26 inwoners per km2 (http://www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factoren/demografie/groei-en-spreiding/bevolkingsdichtheid-per-gemeente/)
De boot erheen vaart een keer in de drie uur, maar in principe kan dat zo stop gezet worden. Het enige nadeel natuurlijk is dat het dermate dichtbij is dat je zelf met de boot er vrolijk heen zou kunnen varen. Ik zie echter dat er een militaire kazerne net aan de overkant van de Waddenzee zit in Marnewaard. Bemand zou deze er mogelijk voor kunnen zorgen dat het aantal vaarten naar Schiermonnikoog beperkt blijft misschien.
Zeeland zou veel minder bereikbaar worden met dijkdoorbraak, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de isolatie van de Noordse gebieden van SSSS.

snotra

  • Safe-Zone Citizen
  • **
  • Posts: 107
Re: Nederlands
« Reply #20 on: September 04, 2015, 06:07:09 AM »
Ik heb het even gegoogled: Schiermonnikoog heeft 26 inwoners per km2 (http://www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factoren/demografie/groei-en-spreiding/bevolkingsdichtheid-per-gemeente/)
De boot erheen vaart een keer in de drie uur, maar in principe kan dat zo stop gezet worden. Het enige nadeel natuurlijk is dat het dermate dichtbij is dat je zelf met de boot er vrolijk heen zou kunnen varen. Ik zie echter dat er een militaire kazerne net aan de overkant van de Waddenzee zit in Marnewaard. Bemand zou deze er mogelijk voor kunnen zorgen dat het aantal vaarten naar Schiermonnikoog beperkt blijft misschien.
Zeeland zou veel minder bereikbaar worden met dijkdoorbraak, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de isolatie van de Noordse gebieden van SSSS.

Je vergeet dat het merendeel van de waddeneilanden een permanente gastpopulatie heeft van alle toeristen. Genoeg mobiele dragers. Daarnaast maak de lage bevolkingsdichtheid volgens mij weinig uit doordat het zo'n klein eilandje is. Het is op een waddeneiland vrij lastig om er meer dan een uur over te doen om van de ene kant naar de andere kant van het eiland te komen.
Languages: :netherlands: :uk:
I should know these, but rusty: :germany: :france: :italy:
Butchering at every try, but still bragging about it: Middle English (sort of)
To be added some time in the future when time and money can facilitate them: :vaticancity: :denmark: :norway: :iceland: :sweden: :finland:

Lonkelo

  • Super-Newbie
  • Posts: 6
Re: Nederlands
« Reply #21 on: September 05, 2015, 03:24:53 AM »
Naja, de lage bevolkingsdichtheid houdt in dat er dus erg weinig mensen wonen voor de ruimte die er is. Maar, ik ben het met je eens dat ik eigenlijk denk dat de kans op het overleven van mensen in Nederland erg klein is.

snotra

  • Safe-Zone Citizen
  • **
  • Posts: 107
Re: Nederlands
« Reply #22 on: September 05, 2015, 06:29:42 AM »
Naja, de lage bevolkingsdichtheid houdt in dat er dus erg weinig mensen wonen voor de ruimte die er is. Maar, ik ben het met je eens dat ik eigenlijk denk dat de kans op het overleven van mensen in Nederland erg klein is.
De enige plek in Nederland waar misschien mensen kunnen blijven functioneren is als ze direct op slot gaan. De Antillen.
Languages: :netherlands: :uk:
I should know these, but rusty: :germany: :france: :italy:
Butchering at every try, but still bragging about it: Middle English (sort of)
To be added some time in the future when time and money can facilitate them: :vaticancity: :denmark: :norway: :iceland: :sweden: :finland:

Lonkelo

  • Super-Newbie
  • Posts: 6
Re: Nederlands
« Reply #23 on: September 05, 2015, 01:30:19 PM »
Aan de andere kant is het daar wel echt reteheet en zijn al die mormels zodoende erg actief :/